نیکل -سوپر آلیاژ نیکل-ورق نیکل- فولاد نیکل – فولاد چکش خوار- فولاد ضد خوردگی-فولاد ضد زنگ

سه شنبه 19 بهمن 1400
9:19
استیل دی

نیکل

نیکل -سوپر آلیاژ نیکل-ورق نیک- فولاد نیکل - فولاد چکش خوار- فولاد ضد خوردگی-فولاد ضد زنگ

نیکل : Nickel به عنصر ۲۸ جدول تناوبی. فلزی مقاوم- چکش‌خوار- براق با ساختار بلورین و مکعبی‌ شکل برنگ سفید و نقره‌ای است. این عنصر پنجمین عنصر شایع روی زمین است. و بطور گسترده‌ای در پوسته و هسته ی زمین شکل می‌گیرد.

کاربرد

سرانه مصرف نیکِل در دنیا در کاربردهای مختلف به این صورت است. ۷۰٪ ساخت فولادهای زنگ‌نزن، ۹٪ ساخت آلیاژهای غیرآهنی، ۸٪ در آبکاری. ۹٪ آلیاژهای فولاد و ریخته‌گری، ۳٪ ساخت باتری و ۱٪ سایر مصارف.

مشخصات

این عنصر نوعی فلز با عدد اتمی ۲۸ و نماد علمی Ni در گروه VII. و در دوره چهارم جدول تناوبی جای دارد. جرم اتمی ۵۸٫۷۱، ظرفیتها ۲ و۴. دارای پنج ایزتوپ پایدار است.

خواص

این آلیاژ یک فلز با خواص شیمیایی و فیزیکی فوق‌العاده است. که باعث استفاده از آن در صدها هزار کاربرد مختلف شده است.

این عنصر درجه ذوب بالایی داشته (۱۴۵۳ درجه ی سانتیگراد)، در مقابل خوردگی و اکسید شدن بسیار مقاوم است.بسیار چکش خوار بوده و به راحتی با سایر عناصر آلیاژ می‌شود. در دمای اتاق مغناطیسی بوده و می‌توان به راحتی در آبکاری فلزات از آن استفاده کرد. این فلز هم چنین خاصیت کاتالیزوری داشته و می‌توان آن را صددرصد بازیافت کرد.



معمولترین حالت اکسیداسیون نیکِل، ۲+ است. و این در حالی است که نیکل ۳+ و ۱+ نیز به ندرت مشاهده می‌شوند.

از نظر خواص مغناطیسی و فعالیت شیمیایی شبیه به آهن و کبالت است. کانی‌های اصلی این عنصر عبارتند از پنتلاندیت- پیروتیت) سولفیدهای نیکل و آهن) و گارنییریت (سیلیکات نیکِل و منیزیم) هستند.

این عنصر یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده شهابسنگ به‌شمار می‌آید. شهاب‌سنگ‌های آهن و سیدریت شامل آلیاژهای آهن حدود ۵ تا ۲۰ درصد از این نوع عنصر را دارا میباشند. نیکل تجاری به اشکال پنتلاندیت و پیروتیت است. که این معادن در استان انتاریوی کشور کانادا یافت می‌شود. که این ناحیه حدود ۳۰ درصد از کل نیکل دنیا را تأمین میکند. دیگر معادن این عنصر در استرالیا –کادونیا-کوبا – اندونزی و در مناطق دیگر میباشد.



این عنصر رسانای جریان برق میباشد. و سطح آن براق و صیقلی است. این عنصر از گروه عناصر آهن و کبالت است و آلیاژهای آن قیمت‌های بالایی دارند.

امروزه این عنصر ارزش ویژه ای، به خصوص در صنعت آلیاژسازی پیدا کرده‌است. نزدیک به ۶۸٪ این عنصر تولید شده در جهان برای ساخت فولادهای زنگ نزن(ضد زنگ) استفاده میگردد. نزدیک به ۱۰٪ دیگر آن در ساخت آلیاژهای پایه-نیکل و پایه-مس، ۷٪ در ساخت فولادهای آلیاژی، ۳٪. در صنعت ریخته‌گری، ۹٪ در صنعت آبکاری ، و ۴٪ در سایر صنایع شامل صنعت رو به پیشرفت. باتری‌ها (شامل باتری خودروهای برقی استفاده می‌شود.

از این عنصر برای ساخت شیشه‌های برنگ سبز استفاده می‌شود. صفحات نیکلی می‌تواند نقش محافظت‌کننده برای دیگر فلزات را داشته باشد. نیکل هم چنین کاتالیزور برای هیدروژن دار کردن روغن های گیاهی است. هم چنین صنعت سرامیک و ساخت آلیاژی از آهن و نیکل که خاصیت مغناطیسی دارد. و باتری‌های قوی ادیسون کاربرد دارد.

از ترکیبات مهم نیکل می‌توان سولفات و آکسید را نام برد.

از عنصر بصورت طبیعی مخلوطی از پنج ایزوتوپ پایدار است. هم چنین ۹ ایزوتوپ ناپایدار دیگر نیز شناخته شده‌است. نیکل هم بصورت فلز و هم بصورت ترکیب محلول میتواند وجود داشته باشد. بخار سولفید نیکل سرطان‌زاست که هنگام استفاده از آن باید دقت لازم را به عمل آورد.

استیل دی (Steel day)

با سالها تجربه در زمیه عرضه و توزیع انواع استیل بگیر و استیل نگیر. و همچنین انواع فولادهای نسوز و فولادهای دریایی و ساختمانی توانسته است رضایت مشتریان خویش را فراهم نماید. زیرا کارشناسان مجرب استیل دی آماده اند تا در زمینه مشاوره و ارائه دادن بهترین پیشنهادات خرید محصول به مشتریان عزیز خدمات رسانی نمایند.
صنعتگر محترم و گرامی از اینکه استیل دی را جهت خرید فولاد آلیاژی مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.
تمام محصولات استیل دی بر حسب نوع کالا دارای گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر داخلی و خارجی می باشند.

ارتباط با ما:

09922704358

02166396590

واتس آپ: 09922704358

ارتباط با ما در شبکه های اجتماعی (با کلیک بر روی لینک های زیر به ما بپیوندید)

https://t.me/steel_day تلگرام

https://www.instagram.com/steel_day.ir اینستاگرام

https://twitter.com/MDlakan توییتر

pinterest پینترست

ایمیل: steelday.foolad@gmail.com


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر

جهت تماس در واتس آپ روی همین جمله لطفا کلیک نمایید




فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی)
Steel-day.ir
ارتباط با ما: 09922704358




فروش انواع استیل-فولاد نسوز -فولاد دریایی-فولاد ساختمانی-فولاد آلیاژی (استیل دی) ((ارتباط سریع با واحد فروش 02166396590- 09922704358))
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به استیل دی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]